Csak egy tanár

Csak egy tanár

Mit csinál egy tanár nyáron?

2019. július 18. - csakegytanár

Bizonyára sokan elgondolkodtál már azon, hogy vajon mit csinálhatnak a pedagógusok a nyári szünetben. Na jó, tudom, hogy igazából nem sok mindenkit érdekel, de hadd mutassam be egy átlagos általános iskolai tanár tipikus nyarát.

bag-1868758_1920.jpg 

A hírhedt három hónapos nyári szabadság…

Ha minden áron ki akarsz borítani egy tanárt, akkor ezzel kezdjed, és rögtön el is kezdi majd a prédikációt. Sok mende-monda van a szakmán belül, hogy hol mi a szokás, de egy tipikus iskolában a tanárok a tanítás vége után még két héten keresztül dolgoznak. Mivel a tanévnek szinte mindig június 15-én van vége, így könnyen kijön, hogy inkább júliustól vannak a tanárok szabadságon. A tanév szervezésével kapcsolatos tennivalók elkezdése már tényleg iskolafüggő, de augusztus 20. után nem sokkal általában már menni kell. Így lesz a három hónapból inkább egy bő másfél hónap. Ez is jóval több, mint más szférában, és hálásak lehetünk ezért is, de azért mégsem három hónapig hesszelünk.

Mi történik abban a két hétben júniusban?

Változó. Van, aki tábort tart, továbbképzésre megy, bizit ír, anyakönyvet ír (leegyszerűsítve: ez a bizonyítványok iskolai példánya), lezár, bezár, takarít, fölszerel, leszerel, pakol, előkészíti a javítóvizsgások feladatait, pakol, takarít, pletykál, mesél, nevetgél, pakol, izzad, fogadkozik, vagy csak ül, és élvezi a csendet.

Mit csinál egy tanár a nyári szünetben?

Takarít, pakol, olvas, netezik, fogadkozik, tervez, nyaral, álmodozik, panaszkodik. Ez az az időszak, amikor végre már 100%-ban a családunkon tudjuk levezetni azt, ami egy tanév alatt felgyülemlett bennünk. Ilyenkor már nem a suliban engedjük ki a gőzt és csak egy kicsit jajveszékelünk otthon, hanem napi 24 órában csak a családé ez a kiváltság. A szófogadó gyerekek után megvívjuk a harcot a saját gyerekeinkkel, és értetlenül állunk neveletlen párjaink előtt, akiket nem tudunk olyan egyszerűen meggyőzni észérvekkel, mint a gyerekeket odabent.

A gyerekek hiányoznak?

Én sokat gondolok rájuk. Hála égnek, ma már nyugodtan kémkedhetünk utánuk az Instán, így nyomon követhetjük sokak nyári szünetét. Örülök örömüknek, megpróbálom értelmezni értelmezhetetlen kiírásaikat, irigykedem, hogy merre járnak. Na és persze tudom, hogy sokan unatkoznak, csak a gép előtt ülnek, és nem sok minden történik velük. Ennek annyira nem örülök, de felfogom úgy, hogy a passzív pihenés is pihenés, és nem kell, hogy előjöjjön mindig a tanárreflex, hogy a gyereket minden áron hasznosan kell lekötni.

Készül a tanár nyáron?

Valamilyen mértékben szerintem mindenki próbál fejlődni. Gondolkodnak a tanterem dekorációján, személtető eszközöket készítenek, továbbképzésre járnak, stb. Én az informatika adta lehetőségeket szeretem kutatgatni, fejlesztgetni.

Jó ez a hosszú szünet?

Én magam néha eléggé nehezen élem meg. Eléggé nagy fordulatszámon működök az utolsó tanítási napig, hiszen a tanév vége mindig sok tennivalóval jár. Az utolsó energiáinkat mozgósítjuk ezekben az időkben, és alig várjuk az utolsó napot, de… Nekem például hamar átesik a történet a másik végletbe. A nagy iram utáni nihil pszichésen megterhelő. Az ember nem találja a helyét, nehezen élem meg, hogy a nagy pörgés után semmi teendő nincsen. Aztán pedig ez tud átfordulni egy tényleg passzív pihenéssé, ami eléggé kellemetlen és haszontalan tud lenni. Persze nehéz lenne ennek ellenére lemondani a nyári szünetről, de ahogy a gyerekek, én is hamar el tudok kezdeni unatkozni.

Mi történik augusztusban?

A tanév kezdése előtt elő kell készíteni mindent a gyerekek fogadására. Az utóbbi pár évben már abszolút nem egyértelmű, hogy a kolléga, akinek jó nyarat kívántál június végén, az ott lesz augusztusban is. Óriási a mozgolódás a piacon, a kollégák nagy számban cserélődnek, ami sajnos nem tesz jót az oktatásnak. Jó esetben augusztusban elkészülnek az órarendek, levizsgáztatjuk a javítóvizsgásokat, na és persze értekezünk…

Akkor irigyelni kell a tanárokat a nyári szünetért?

Igen. Kétség kívül nem sok ember részesül ebben a kiváltságban. Amit viszont figyelembe kell venni, hogy a kötelező szabadságon kívül nem sok lehetőségünk van szabadságra menni a tanév folyamán. Nincs lehetőség last minute utazásra ősszel vagy az előszezonban, nincs síelés, nincs meghosszabbított hétvége, és ha a gyermekednek van programja, akkor elég nehéz megoldást találni arra, hogy el tudj vele menni.

Frissítés

Ha tetszett a cikk, és a jövőben szívesen olvasnád írásaimat, akkor kérlek kedveld a Facebook-oldalamat, hogy értesülj az újdonságokról. Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegytanar.blog.hu/api/trackback/id/tr1514969190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

axolotl77 2019.07.18. 19:30:07

@Veszéjben a lyogállamiság !: Van benne valami. Viszont a mi klimatikus viszonyaink közepette már most is kész kínszenvedés júniusban megmaradni a közel 30 fokos osztálytermekben. Nagyon sok terem eleve déli fekvésű. Klimatizálás pedig szóba sem jöhet, mert annak horrorköltségei lennének.

kmera 2019.07.18. 19:42:09

@axolotl77: Talán nem a teremben kéne tölteni ezeket a heteket, hanem lehetőleg szabadtéren, erdei iskola jelleggel, olyan dolgokat tanítani ilyenkor, ami inkább gyakorlatiasabb, csapatosan önkénteskedni, sportolni, jógától a fociig mindennel megismerkedni, kresz-t, főzést, kertészkedést, fúrás-faragást, háztartási pénzügyeket tanulni a gyakorlatban, projektszerűen. Ezeket is csak lazán, kisebb intenzitással, ráérősen - de nem altató-jellegűen, és sok játékot. Egy csomó tematikus táborszerű foglalkozást szervezni, táncos-indián-földrajzi-régészeti-műszaki, tökömtuggya... Olyan simán ki lehetne tölteni ügyeletes tanárokkal, hogy felváltva mehetnének szabira közben így is páran. A szülők meg nem arra keresnének fél évig, hogy két és fél hónapra brutális gyerekmegőrzési pénzeket fizessenek ki mindenféle módon.

kmera 2019.07.18. 19:43:00

@axolotl77: Mellesleg, otthon sincs ám mindenkinek klíma, sőt...

kmera 2019.07.18. 19:44:31

@kmera: ...és nem mellesleg ilyenkor a tanárokat is szabadon engedném hozzá a kedvenc szakterületükhöz, hogy a lelkesedés is visszatérjen legalább ilyenkor.

Fülig José 2019.07.18. 19:53:32

@kmera: teljesen akadémikus a vita. a narancsnácikat 2 módon lehet eltávolítani, ebből az egyik az intelligens emberek nevelése, oktatás. nyilvan nagy lenne a baj, ha nem lenne 2.5 millió 0 iq-s, ostoba rettegő az országban, akik a migráncszombik eljövetelétől rettegve támogatjak a világmindenség legalávalóbb tolvajait. elég csak megnézni a csúti sertés hozzáállását a témához- és minden világos lesz. ide kérem nem kell művelt ember, elbasszuk hát az oktatàst (is) , nevelünk nemzetiszínű orbánjúgendeket oszt jónapot. lesz íjjal hátrafele lövöldözés, cserényfonás meg nyeregkészítés tantárgy, utána közös ima a földanyához.

nemecsekerno_007 2019.07.18. 19:55:36

Mi szeretnél lenni Pistike?! Télen medve, nyáron tanár!

nemecsekerno_007 2019.07.18. 20:00:20

De félre a tréfával. Jó lenne olyan rendszert bevezetni amelyikben max. 3-5 évig taníthat egy tanár, utána legalább 1 évig el kéne mennie máshova: egyetemi kutatás, múzeumi munka meg ilyenek. Nyílván ennek részleteit okosan kéne kidolgozni, de szerintem megérné...

sörm 2019.07.18. 20:16:40

@kmera: Ez szuper ötlet, több országban van ilyen. Egyes-egyedül finanszírozás kérdése, a legtöbb pedagógus szerintem örömmel fogadná, HA vannak normális körülmények, tehát nem 35 gyerek jut egy tanárra, természetesen az esti-éjszakai munkáért túlórapénz stb.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.18. 20:19:29

@axolotl77: Az új felállásban 7-től délig lennének az órák.Nyáron mondjuk csak 11-ig.Megfelelő éjjeli átszellőztetéssel elviselhető lenne így a hőmérséklet a termekben a délelőtti órákban.Csökkenhetne a túlterheltség,amire sokan panaszkodnak,hisz 1-2 hónappal tovább tartana a tanév.Plusz a téli fűtésköltség is kisebb lenne..

Bambano 2019.07.18. 20:31:27

@kmera: milyen remek ötlet, a meteorológia azt harsogja, hogy uv meg ne menj a napra, te meg kihajtanád a gyerekeket.

az is mekkora ötlet, másik hsz-ben, hogy legyen rövidebb a nyári szünet, mert a szülőknek gondot okoz a gyerekek felügyelete, és legyen hosszabb a téli meg a tavaszi. mert akkor nem okoz gondot... oh wait...

Budapest a kutyaszar városa 2019.07.18. 20:34:11

@axolotl77: Egy stadion árából az ország összes iskoláját klimatizálni lehetne. De ugye, ez huszadrangú kérdés a felcsúti vérszívóknak....

sörm 2019.07.18. 20:44:56

Hmmm, én otthagynám a tanári szakmát ha nem lenne a nyári szünet. Most lehet ekézni hogy nem vagyok elhivatott, de olyan szintű önfeladást és a saját család háttérbe szorítását követeli ez a szakma, hogy ha nincs évente lehetőség egy teljes újraindulásra, akkor elmegyek valami más munkakörbe sokkal kevésbé stresszes munkára duplaannyi fizetésért. Amikor azzal töltöd minden perced hogy egyszerre 150-190 diákot megpróbálsz tanulmányilag fejleszteni, emberileg támogatni és mindenkire figyelni, akkor nem marad energia adni a nap végére amikor a saját családodra kerül a sor. Mi mindketten tanítunk, ha nem lenne nyári szünet már rég nem lennénk egy család.

Bár el kell ismernem hogy ahol én dolgozom egy kicsit más a rendszer és úgy érzem jobb mint a magyar közoktatásban. A nyári szünet diákoknak csak 8 hét (nekünk 6-7), de cserébe karácsonykor 2 hét, őszi- és síszünet 1-1 hét, ami nekünk is szabad. Így is a tanév több napból szokott állni, mégis rövidebbnek érződik.

És hogy mit csinálunk? Persze utazunk, sokat-sokat, élményeket szerzünk. Nekem idén három hétbe telt míg az utolsó nagyon stresszes időszak után annyira lenyugodtam, hogy van türelmem olvasni. De ilyenkor jön a feltöltődés szellemileg és szakmailag, ami nélkül igen hamar rossz tanárrá válnék. Imádom azt a luxust hogy van idő belefeledkezni egy könyvbe miközben dorombol mellettem a macska. Egész tanév alatt azt a lusta szőrgombócot irigylem, ilyenkor egy-egy napra felveszem az ő életritmusát. :)

sörm 2019.07.18. 20:56:58

@nemecsekerno_007: Ez így álom lenne, különösen gimnáziumban ahol már a tantárgyban való tudásszintnek is magasnak kellene lenni. Ehhez az kell hogy motivált, tehetséges és a tantárgyai iránt érdeklődő tanáraink legyenek. Én 2010-ben végeztem az ELTÉn, sajnos akikről tudom hogy mit lett velük a tehetségesebbje mind pályaelhagyó lett. Az lett tanár, aki épp csak elvégezte az egyetemet. Aztán az is igaz, hogy van aki úgy tűnik azóta felnőtt a feladathoz és jó tanár lett, de legalábbis a mi évfolyamunknak messze nem a krémje van ott. Ez van ha egy pálya nem attraktív, nincs társadalmi megbecsülése. Ezt a modellt amit te mondasz Svájcban látom reálisnak.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.18. 21:11:24

@sörm: És erre nem lenne elég egy teljes hónap szünet? Plusz év közben kevésbé lennél leterhelve te is,meg a diákok is..

axolotl77 2019.07.18. 21:35:35

@kmera: Igen, ez így kivitelezhető lenne. Csak hát az a fránya pénz! Mert ingyen semmi nincs. És most nem a tanárok bérére gondolok. Elutazni A-ból B-be, belépőt fizetni akárhová, tartós eszközök és fogyóeszközök költsége. Mindannyian tudjuk és tapasztaljuk, hogy az iskolák nagyon durván alulfinanszírozottak ami a tárgyi feltételeket illeti. Amikor a tanárok a saját pénzükből veszik a dolgozatnak való fénymásolópapírt, az alsós tanítók a ceruzákat, papír zsebkendőt, etc. És ez nem szóbeszéd, hanem személyes tapasztalat.

axolotl77 2019.07.18. 21:39:07

@Budapest a kutyaszar városa: Nem akartam direktbe politizálni, de ez így van. Zorbán családfája engem kísértetiesen emlékeztet a falum jegyzőnőjére, aki ki is jelentette több ember előtt, hogy ő nem szereti a tanárokat. Amikor kérdezték, hogy miért, azt válaszolta, hogy mert a családjában van több tanár, és mindig viselkedni kell, ha AZOK ott vannak.

kvadrillio 2019.07.18. 21:56:55

ESTERHÁZY EGY SENKI. SOHA NEM FOGOM ELOLVASNI SEMMILYEN CSINÁLMÁNYÁT. MERT ÉN, NAGYON SZERETTEM A NÉPSZABADSÁGOT. A NEVÉT IS !!!

AZTÁN....
ÉS MAGYARORSZÁGON ???!!! BAJNAI LIBÁS-ÜGYE MEG EGYEBEK ???!!! HÁNYAN IS LETTEK ÖNGYILKOSOK A 30 ÉV ALATT ???!!!
Pokollá tették a dolgozók életét, mert kirúgni nem lehetett őket

Ítélet vár az öngyilkosságok miatt a France Télécom cinikus főnökeire. A vád szerint eldöntötték, hogyan szabaduljanak meg azoktól, akiket kirúgni nem lehetett. Egy évtizeddel a tragédiák után végéhez ért a per, akár börtönbe is kerülhetnek.

Bambano 2019.07.18. 22:09:43

@axolotl77: hehe, nekem is vannak "érdekes" tapasztalataim...
az egyik gondom, hogy több tanár ismerősöm is olyan, hogy mindig tanár. nem bír kilépni abból a szerepből, hogy az iskolában mindenkit irányítania kell, gyereket, szülőt egyaránt. mikor a harmadik húsvéti locsoláskor is szülői értekezleten éreztem magam, nem mentem oda többet.

a másik meg akinek mindig mindenre tromfolnia kell. ha benyögöd neki, hogy a fiad tesiórán 60 méteres síkfutásban átlépte a hangsebességet, arra biztosan az lesz a válasz, hogy az ő lánya meg a fénysebességet... bármit mondhatsz, az ő gyereke jobb benne.

Bambano 2019.07.18. 22:12:20

@kvadrillio: pedig lehet, ha elolvastad volna, tudtad volna, hogy a "mert én" után oda nem kell vessző. persze nyugodtan elmondhatod a véleményed Esterházyról, legfeljebb mások meg rólad alkotnak majd véleményt.

A libás ügy miatt szerintem sokan követhettek el öngyilkosságot, főleg a fideszesek, amikor a bíróság helyreigazításra kötelezte őket a bajnais hazugságaik miatt.

szelidorzo 2019.07.18. 22:16:54

Akik állandóan azt nyüstölik, hogy a nyári szünet, csak 1 hónap legyen, és legyen több évközben, mert az kurva fasza dolog lenne, gondolkozzon el a következőkön.
És itt a dolgozó szülőkre gondolok inkább!
Minden szülő abban az egy hónapban akarna szabira menni és nyaralni a kölykével. A kereslet kínálat alapján abban a hónapban mindjárt dupla áron lehetne bárhol nyaralni helyhiány miatt. Persze a szülők nagy része nem tudna abban a hónapban szabira menni, mert akkor összeomlik a termelő ágazat. Novemberben meg nem nagy élvezet a Balatonban fürdeni. A szakközépiskolások (bocsánat, már szakgimnáziumok hehe) elég érdekesen tudnák megoldani a kötelező éves 1 hónapos összefüggő szakmai gyakorlatot. És még rengeteg hátránya lenne. Csak végig kéne gondolni, hogy minek mi a vonzata, és nem csak szajkózni amit már hallott valahol.

kmera 2019.07.18. 22:48:07

@szelidorzo: Mondjuk az, amit én fentebb írtam, épp jó lenne, mert egy mozgó keretet lehetne ráhúzni az egész mostani nyári szünetre, és mivel nem vizsgatárgyakat oktatnék ilyenkor, a kutyát nem érdekelné, hogy júniusban vagy augusztusban nem venne részt ebben a gyerek, mert elmegy nyaralni a családdal. Szervezéssel kéne megoldani, őrület... Ki kéne kicsit törni ezekből a gondolati falakból...
@Bambano: miért lenne ettől hosszabb a tavaszi szünet? Én egy olyan nyári megoldásról beszélek, ami különbözik a csilliárdos nyári táboroktól, de mégis kreativitással és értelmesen tölthetik el az időt a diákok. uv: komolyan? akkor az ebédet majd bent töltik el, meg ebéd után lehet benti elfoglaltságot szervezni - AHOGY OTTHON IS TENNÉ BAKKER. Kicsit rugaszkodjunk már el ettől a korlátolt sémától... Egyébként sem minden napos osztálykirándulásban kell gondolkodni, kicsit abból is vissza kéne venni, hogy a gyerek nem nőhet fel anélkül, hogy a horvát tengerpart vagy a magán lovastábor alatti színvonallal is találkozzék élete során. Ez csak egy sima nyár, legyenek élmények, persze, de nem hálivúdi élménytréning öcsém...
Nyilvánvalóan az én ötletem azzal a felháborító dologgal is járna, hogy többet kéne fordítani a költségvetésből az oktatásra, és ez még úgy sem hangzott el a közbeszédben soha. Ja, de.
Demagóg is akarok lenni, és igenis szervezzük meg és oldjuk meg, hogy a gyerekeink ne otthon kínlódjanak egyedül, hanem értelmesen és felügyelet mellett lehessen eltölteni a nyarat.
Minden együttérzésem a tanárok túlterheltségével kapcsolatban, de őszintén szólva ez a versenyágazatban sincs máshogy, vagy a családi gazdálkodóknál, stb., a munka végét meg kell fogni nyáron is, meg egy csomóan nem tudnak két ünnep közt télen szabira menni, vagy hétvégén melóznak, meg éjszaka, úgyhogy azt gondolom, ha a terhelést elosztanák - pl. év közben sem kéne agyba-főbe szívatni minden szereplőt a suli miatt, akkor nyugodt szívvel melózhatnak a tanárok is nyáron több ideig. (esetleg hasonló helyzetben kevesebben húznák a szájukat, ha arról lenne szó, hogy a szülők önkéntes munkát vállaljanak az iskolában, stb., a kölcsönösség elvén)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.18. 23:05:11

@szelidorzo: Érdekes,Németországban miért nem okoz gondot,hogy júluis 31-én kezdődik a nyári szünet?
Nyilván sok átalakítást igényelne egy hosszabb tanév bevezetése itthon,de megérné,mert csökkenne a terhelés a diákokon,tanárokon,hisz időben jobban eloszlana a tananyag,és kevesebb ideig felejtenének a tanulók a nyár folyamán..

Bambano 2019.07.19. 00:26:03

@Veszéjben a lyogállamiság !: a terhelést például úgy is lehetne csökkenteni, ha kevesebb marhaságot tanítanának.

Pop40 2019.07.19. 03:37:51

Tanulságos poszt, jó ilyet magától az illetékestől olvasni.

A tavaszi, téli ,(őszi) szünet szünetnek számít nálatok is, vagy akkor van munka, csak nyáron nincs?

DFK 2019.07.19. 07:01:46

@Veszéjben a lyogállamiság !: attól tartok, hogy a hosszabb tanév esetén a tanárok kiharcolnák a nagyobb tananyagot, főleg a haszontalan bölcsész tárgyakból.

DFK 2019.07.19. 07:11:01

@enrikokaruszo: Az éneket és a rajzot összevonni egy művészet tantárgyba, irodalomból leharmadolni a tananyagot (nem kell 500 író és költő életrajza). Történelemből se kell annyi évszám, inkább a történések mögötti folyamatokat kellene tanítani. A természettudományos tantárgyakat is át kell alakítani interdiszciplináris tárgyakká. A matekból is a logika részt kell erősíteni.

rigolya2 2019.07.19. 08:14:55

@kmera: Középiskolában hogy gondolja az erdei iskolát?
Főleg szakképzésben, ahol a nyári szünetben még egy 4 hetes nyári gyakorlatot is ráhúznak a diákok???

Különben látszik, hogy általános iskolás tanci írta a blogot, mert középiskolában jún. 15 után még jön az érettségi! Ami osztályonként 2-3 nap. Egy nagy, évfolyamonként 8 osztályos középiskolában eléggé leterheli június utolsó 2 hetét.

Egyébként akinek nem tetszik a másfél hónapos szünet: az alap- és pótszabadság mindenkinek 45 éves korára 31 munkanap, ami pont 1 nappal több, mint másfél hónap!

Aki pedig a szünetek miatt irigykedik: 2020 tavaszán a tavaszi szünet 2 (!) munkanap lesz!

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 08:16:00

@Bambano: Mondjuk ugye leginkább semmit..Remek kis játszszobákat lehetne kialakítani,és lehetne heti harminc óra önismeret..:)

rigolya2 2019.07.19. 08:19:57

@Veszéjben a lyogállamiság !: Németország egy kicsit hűvösebb éghajlatú!
Németország kicsit más az oktatási rendszer!

Amint nem fog a szél áthúzni télen az iskola ablakán,
amint nem fog nyáron a meleg behúzni az iskola ablakán,
amint ugyanolyan hosszú évközi szünetek lesznek, mint Németországban,
máris hasonló lesz a két oktatási rendszer!

rigolya2 2019.07.19. 08:24:56

@Veszéjben a lyogállamiság !: khm...

Télen nem nyitnak ablakokat sehol, hisz akkor ellopnák a terem felszereléseit!

Maga se biztonsági szakember!

rigolya2 2019.07.19. 08:26:19

@Veszéjben a lyogállamiság !: khm...

Mielőtt trollkodna tovább:
Nyáron is bezárják délután az ablakokat, hogy ne lopjanak!

Maga még mindig nem biztonsági szakember!

rigolya2 2019.07.19. 08:31:38

@kmera: Ha valaminek az oktatása lényegtelen, akkor minek menne be rá a gyerek?

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.19. 08:32:48

Tanulságos volt. Jó látni, hogy az ostobák akik "tanárnak" képzelik magukat, azonnal ordenáré megnyilvánulásokkal mutatják be a valódi személyiségüket mert fájdalmasnak találták az igazságot. Csak így tovább, nem véletlen, hogy a magyar oktatás lesüllyedt a béka segge alá.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.19. 08:33:51

@rigolya2:

Hogy ne olyan ostobák legyenek belőlük, mint az itt habzó szájjal fröcsögő szerencsétlenekből?

rigolya2 2019.07.19. 08:34:41

@kmera: Ha nyáron bent szeretné tartani a termekben a gyereket, akkor azt hogy képzeli el?
Mert törvényileg van egy alapterület-előírás, amennyin tartani kell a gyereket. Így nem sokkal kevesebb tanár kéne, mivel a gyereksereg nem lenne sokkal kisebb, mint iskolaidőben!

A gyárak is le szoktak állni hetekre karbantartások és egyéb okok miatt!
Az iskolát hogy tartaná karban?

rigolya2 2019.07.19. 08:37:02

@kmera: Az pedig, hogy az iskolai intézményeknek iskolaidőben is alig vannak eszközei, mert alulfinanszírozottak, eléggé ellehetetleníti az értelmes nyári időtöltést!

honnan akar több pénzt betolni egy olyan rendszerbe, ahol még a törvényként elfogadott kormányzati béremelés is csak 5 évre széttolva ment végbe úgy, hogy közben a fizetések átlagbérhez viszonyított aránya mára még csökkent is, mint amekkora 2010-ben, a béremelés előtt volt???

rigolya2 2019.07.19. 08:38:41

@Pop40: A 2 vagy 3 napos tavaszi és őszi szünetre gondol???

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.19. 08:40:01

@rigolya2:

Az igaz, hogy a másfél hónap ugyanúgy másfél hónap mint másnak, de ha nem tudod megoldani a helyettesítést akár csak egy egynapos beesett problémánál, (és nem tudod, mert fentebb láthatod ezeknek a valódi jellemét, az anyjukat is megugranák inkább, mint hogy a másiknak segítsenek) akkor biza a szabid nem akkor veszed ki amikor akarod, hanem ilyenkor kapod oszt jónapot. A többi munkahely szabadság kérdésében azért jóval rugalmasabb, annak ellenére, hogy ebből adott mennyiséggel mindenhol a munkaadó rendelkezik.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.19. 08:45:35

@Bambano:

Ez tetszett. Hibátlan leírás.
Ezeknél már csak az egyetemi oktatók a rosszabbak, amint mondasz valamit amit vagy nem értenek, vagy nem tudnak, azonnal kidől belőlük az agyatlan őstulok, hogy nekik papírjuk van, hogy ők az okosabbak, és a tiédet kezdik firtatni ahelyett, hogy megköszönnék a tanítást és esetleg alkalmaznák is.

josys 2019.07.19. 08:52:20

Egy lófaszt mama !!!
Júliusban is van táboroztatás, még ha ezért kap is pénzt a pedagógus. (Nem kötelező, de bérkiegészítésnek sokan használják.)
Aztán sokan elmennek ide-oda dolgozni : idegenvezetni, pincérkedni, stb- stb.

Aztán jönnek a megalázó munkák, tedd rendbe a tantermedet, mert pénz az ... és ez nem az utolsó 30 évben, hanem legalább 50 éve így van !

rigolya2 2019.07.19. 08:56:12

Az óvodai pedagógusoknak még rosszabb! Ők akár júliusban is dolgoznak!

Lilli_Csiribiri 2019.07.19. 10:11:22

Ironikus módon a nyári szabadságolás miatt fogok visszatérni a pályára, multis állásomat odahagyva. Mert egyszerűen nem tudom a saját gyerekeim nyári elhelyezését másképp megoldani, muszáj olyan állásban elhelyezkednem ahol legalább nagyjából egyezik a szabadságom a gyerekek szünidejével.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 10:19:59

@rigolya2: Mert ugye egy ablak komoly gátja a rablásnak.Egyébként..öö izé..rács?

kiscsilla 2019.07.19. 10:33:57

Ezt a szar cikket!
Csak megerősíti mindenkiben, hogy a tanároknak Hawaii az életük.

Más is pihen a szabadsága ideje alatt - ezt miért kellett most itt sarkítani?
Amúgy meg kimaradt: nyáron a netet bújja, hogy milyen kézműves dolgokat csináljon majd a tanévben a gyerekekkel (saját pénzen, mert alapanyagra pénzt szedni nem lehet), anyagot gyűjt, ja és tanfolyamra megy (saját pénzen, mert nem fizetik és munkaidőben nem lehet)

ja és írja a baszott portfóliót, amit ha becsülettel csinál, hónapokig tart.

Másnak is ennyi a szabija, ami a tanárnak plusz, az az őszi és tavaszi szünet. Amikor próbálja rendbe tenni az adminisztrációt.

A cikk írója valószínűleg középiskolai tanár, mert ott kevesebb az általam felsorolt tevékenység, másrészt azon seggnyalók csoportjába tartozik, akiknek kedvezően osztják be az óráit, így év közben is van szabadideje, valamint nem kap plusz feladatokat.

Inkább ne írta volna meg a cikket.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 10:44:17

@rigolya2: Életem egyik legmelegebb nyarát Bajorországban éltem meg,ahol júlus 31-ig tart a tanév.„Más az oktatási rendszer..”Itthon is át kellene akakítani,épp erről beszélek..

csakegytanár 2019.07.19. 10:58:38

@kiscsilla: Sajnálom, hogy ilyen frusztrált vagy. Sok ilyet látok sajnos.
Hogy milyen iskolában tanítok, az benne volt a cikkben. Ebben a tanévben 30 órával mentem. Portfólió pipa.
Puszillak!

N. Barbie 2019.07.19. 11:23:48

@szelidorzo: "Akik állandóan azt nyüstölik, hogy a nyári szünet, csak 1 hónap legyen, és legyen több évközben, mert az kurva fasza dolog lenne, gondolkozzon el a következőkön."

Erdekes, pl. Angliaban elgondolkodtak rajta es be is vezettek pontosan ezt eleg regen, aztan megse omlott ossze semmi tole.
Itt ma er veget a tanitas (vagy van ahol jovo heten), tehat 6 het a nyari szunet, de cserebe ev kozben tobbszor van 1-2 hetes szunet.

rigolya2 2019.07.19. 11:39:29

@Veszéjben a lyogállamiság !: Egyébként öööööö izé egyes intézményekben tokostól szakad ki az ablak, ha hozzájuk nyúlnak...

És még rácsot akar beleszerelni???

Bruhahauahbuahhahahhahaaaa!!!

Maga nincs tisztában a magyar rögvalósággal!

Bruhauhauhuahuhahahahhahaaa!!!

rigolya2 2019.07.19. 11:42:25

@Veszéjben a lyogállamiság !: Bruhauuahhahahhahhahahaaa!!!

Legmelegebb nyara Németországban?!

Szerintem nézegesse még egy kicsit a térképet és tanulgassa a földrajzot!

Bruhauhauhahhahahahhahaaa!!!

bontottcsirke 2019.07.19. 12:34:11

@N. Barbie: Gondolom az ő munkaköri leírásukban is szerepel vagy 12 tétel....

marczy 2019.07.19. 12:39:18

Iskolában dolgozom én is, van rálátásom a tanárságra. Magyarországon a tanároknak csak az irigység, a szívatás meg az éhbér jut osztályrészül. Mindenki irigyli őket a hosszú nyári szünet miatt meg hogy állítólag csak reggel 8 és délután 2 között dolgoznak. Hát nem.

Egy: Aki szerint nálunk lehetne július 31-én tanítani, az el van tévedve, nézegesse kicsit a magyar és az észak-német klimatikus viszonyokat!
Kettő: Egy óra előkészítése rengeteg időt vesz igénybe, ráadásul a tanárok keze meg van kötve az eszközhiány és egyéb problémák özöne miatt is. Ez beszűkíti a módszertani lehetőségeiket is. Arról nem is beszélve, hogy az otthoni feszültséget a gyerekek gyakran az iskolában vezetik le.

Érzelmi biztonság híján, gyakran erőszakos közegben felnőve nem is lehet mást várni. Apuka-anyuka meghülyül a munkától, mire hazaér, összeesik, aztán még ott a gyerek, aki szintén fáradt, nemhogy tanulni, de élni sincs kedve, viszont azt a fránya házi feladatnak nevezett időrablást meg kell csinálni. Ez megy ma Magyarországon.
A gyereket jobb híján benyomják a tévé vagy a tamagocsi elé, aztán csodálkoznak azon, hogy lesz belőle egy kezelhetetlen kamasz. A másik véglet, hogy apuka-anyuka mindent jobban tud, aztán a szerencsétlen gyerek meg nem fog tudni mindenkinek megfelelni, és elmérgesednek a konfliktusok.

2019.07.19. 12:43:26

@Bambano:
Anyám tanár volt, és 100%-ban igaz rá, amit a tanárokról írsz.... :-(

2019.07.19. 12:53:27

@Veszéjben a lyogállamiság !:
Nem abba akarok beleszólni, amin vitatkoztok, de ez anekdotikus érvelés, főleg hogy még össze sem veted azzal, hogy abban az évben mi volt itthon.

Tény: Münchenben a júliusi átlag középhőmérséklet 19.4 fok, Budapesten 22.3. A rekordok is magasabbak Pesten, ráadásul Münchenben júliusban kétszer annyi eső esik, kevesebb a napsütéses órak száma, a hőingadozás is kisebb. Emellett az ugye Németország déli része.

Egyébként frankfurti németek mondták, hogy náluk az elmúlt 10-20 évbenckezdtek elterjedni a légkondik, az elmúlt időszakban sokkal melegebbek lettek a nyaraik. De nyilván nem annyira, mint nálunk.

Dikusz 2019.07.19. 13:20:29

Nálad ez nem ugyanígy működik? Ha ő mondja először, hogy a lánya valamit megnyert, te nem említed meg, hogy a fiad is?

Dikusz 2019.07.19. 13:29:59

Nincs három hónap. Június 15-ig tart a tanév, bármit is csinálnak a pedagógoszok a hónap első felében.
Ismerősöm felesége tanárnő, ők mesélték, hogy augusztusban már elő kell készülniük a következő tanévre, be is kell járniuk az iskolába, ha nem is minden nap.
Unokahúgom óvodapedagógus, náluk az egyik hónapban (július, augusztus) biztos, hogy ügyeletes az óvoda.

2019.07.19. 14:02:50

Rettentően bírom azokat a balfékeket, akik szerint a tanár élete láblógatás, és ott az egész nyár, és Hawaii minden. Elárulom, hogy míg a legtöbb irodai rabszolga, meg multis léhűtő elücsörög az asztalánál, excel táblákat pötyögtet meg netezik a fele munkaidőben, addig a tanár a napi nyolc óráját intenzíven végignyomja, a kölkök mellett nem lehet netezgetni meg másfél órát ebédelgetni, folyamatos interakció van, általában szünetben is, gyakran az utolsó óra után is, mindig odajön valaki, beszél hozzád valaki, vagy te beszélsz valakihez. És nem kimutatásokkal foglalkozol, hanem emberekkel, akik visszaszólnak, kérdeznek, folyamatosan pörgetnek. Ebbe gondoljon bele, aki az irodájában ücsörög. Aki meg gyári melós, hát, neki éppen támogatnia kéne a tanárokat, hogy a gyereke már ne biorobot legyen... A tanári munka nagyon leszívja az embert, aki komolyan veszi, az nem napi 5-6-7x45 percet "letanít", hanem gyakorlatilag a fél életét odaadja mindenestül a hivatásának. Plusz aki nem lusta disznó, az képzi magát, olvas, tanul, fejlődik, és emellett ott vannak még a dolgozatok, az első 4-5-6 évben az órákra való készülés (nem az fejből rögtön senkinek), plusz a folyamatos, egyre elkeseredettebb harc a fos körülményekkel, idióta vezetésekkel, arról meg ne is beszéljünk, hogy ha nem a budai villanegyedben tanítasz, akkor az emberadag se leányálom általában.... És akkor megy az irigy szar duma a nyárról, hát tessék, ki lehet próbálni, főleg a nettó kétszázakért, amiket kap az átlag tanár. (Egy pályaelhagyó, egykori tanár.)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 14:05:29

@Zabalint: Mindenesetre nem arról van szó,hogya a bajor diákok a miénkétől nagyon eltérő időjárási viszonyok mellett tanulnának július végéig.
De egy egyébként is délelőtt lennének csak órák.Mivel ez télen is így lenne spórolni lehet a fűtésköltségeken is..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 14:19:41

@rigolya2: Mennyiben gátol meg egy betörést egy ablak,különösen,amelyik „tokostul szakad ki”..:) Egyébként az értékesebb eszközöket nyilván nem a tanteremben tartják,hanem elzárva.Mit lopnak el?A táblát vagy a padokat?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 14:25:40

@Dikusz: Hát igen..a kemény, edzett ovisok bírják a meleget..:)

DFK 2019.07.19. 14:25:59

@Veszéjben a lyogállamiság !: mert a saját tantárgyuk fontosabb a többi tantárgynál. Ráadásul azt hiszik, hogy csak az ő tantárgyuk van, az a éleghasznosabb.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 14:35:11

@DFK: De akkor se szivatnák magukat ilyennel.Egyébként sem ők döntik el..

Lilli_Csiribiri 2019.07.19. 15:02:17

@marczy: Egy óra előkészítése rengeteg időt vesz igénybe egy kezdőnek - így igaz a mondat. Ha valaki komolyan veszi az óratervezést és megírja az óravázlatokat az első 1-2 maximum 3 évben akkor élete végéig megvan az alap amiből dolgozhat. Én nyelviskolában tanítottam felnőtteket és ennél sokkal kevesebb idő alatt belejöttem a felkészülésbe, használtam fel az egyik órára elkészített dolgokat a másik csoportban. Pedig egy csomó különböző helyre jártam tanítani és majdnem mindenhol más könyvből tanultak, ellentétben egy általános iskolával ahol a tanár v a suli kiválaszt egy tankönyvcsaládot és azon mennek végig. Teljesen alkalmatlan a munkájára az a tanár aki 5+ év után még mindig a nulláról kell hogy felkészüljön a másnapi órára.
Arról nem beszélve hogy diákéveimben nem láttam ezt a fene nagy felkészülést a tanárokon akik tanítottak minket. A töritanárral konkrétan olvastuk a törikönyvet, ez volt az oktatás a középsuliban. Történt mindez egy olyan iskolában ami kategóriájában a 26. legjobb iskola volt akkor és ugye töriből érettségizni is kellett.
Angolból se volt jobb a helyzet, 4 év heti 5-6 angol óra arra volt elég hogy egy csomóan hasalatak az írásbeli érettségin. Ki volt ezért a hibás? A tanár persze nem, akinél 4 év alatt óravázlatot egyszer se láttam, csak a tanári könyvet. Én se neki köszönhettem hogy angolul megtanultam, hanem anyámék fizettek egy zsák pénzt magántanárnak így középfokúztam le. Ez oktatás visszasírt színvonala a 2000-es évek elejéről.
Az eszközhiányról meg annyit hogy amikor elkezdtem suliba járni a 90-es évek elején akkor úgy kezdtük el a tanévet, hogy még hónapokig nem voltak meg a tankönyvek amiből tanulnunk kellett volna. Főleg a nyelvi könyvek jöttek meg későn. Amikor nyolcosztályos gimibe kerültem, akkor ott mindenféle kísérleti tankönyvekből tanultunk, olyanokból amik fénymásolt lapok voltak, könyvé összetűzve és legkésőbb félévkor elkezdett széthullani. Ezek nem voltak eszközhiányos idők, amikor nem jött meg a könyv amiből tanítani kellett volna és internet se volt amilhez nyúlni lehetett volna, sőt fénymásoló se nagyon? De a mostani idők azok bezzeg nagyon eszközhiányosak amikor konkrét könyveket lehet pdf-ben a netről leszedni, és óravázlatokat, teszteket megoldókucsokkal a netről letölteni?
Az anyagiakról meg annyit, hogy igen a tanárok és általában az állami szféra nincs jól fizetve, sem itt sem máshol. Ez azért van mert az állam nem tud versenyezni magánszféra béreivel. Nyugaton nem is tudott soha, itt volt néhány évtized amikor nem voltak jelentős különbbségek a bérekben egy mérnök valamivel jobban keresett mint egy képzettebb tanár - de ugye ezt a rendszert szocializumusnak csúfolták, aminek 30 éve vége lett szóval szakadjunk már el ettől.
Ahhoz képest hogy az egészségügyi dolgozók milyen őrült órákat dolgoznak és milyen felelősség nyomja a vállukat és még mindezért egy jelentős részük kevesebbet is keres, mint a tanárok, a pedagógusok nincsenek rosszul fizetve. Csak nem az IT-s szakemberekhez kell mérni a bért, hanem a többi állami szférában dolgozóéhoz.
Egyébként minden tanárnak jót tenne, ha elmenne dolgozni egy pár évet a versenyszférába hogy legyen rálátása arra, hogy mi a különbbség követelményben a magán szektor és az állami szektor között, mert nem reális hogy mindig csak a béreket hasonlítgatják.

Buchhalter 2019.07.19. 15:05:23

@Veszéjben a lyogállamiság !: látszik,hogy nem éltél Németországban soha a büdös életben! Tartományként változnak! Tartományonként más! Júli 5 és szeptember 10 között cirka 6 hét és nem egy hónap! A legtöbb iskolában kötelező délutáni foglalkoztatás van.Kvázi szaktanárral együtt akkor csinálják meg a házikat.Max ebédre mennek haza . Ott 100 éves hagyománya van.Nálunk ezért téged jogosan a többség karóba húzna,Diák,szülő és tanár egyaránt. Az Németország mi meg Magyarország.Ha nem tetszik költözz oda. Nem vagyok Fideszes de az ilyen vélemény vezérek mindig felbosszantanak a pontatlanságaikkal.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 15:33:48

@Buchhalter: És ez miért mond ellent annak,te nagyon okos,hogy lehetne július utolsó hetének kezdetéig oktatás a délelőtti órákban, így kevesebb napi óra lenne évközben,csökkentve így a fűtési költségeket,a diákok napi leterheltségét,és a nyári felejtés idejének hosszát..

Buchhalter 2019.07.19. 16:02:35

@Veszéjben a lyogállamiság !: te valami nagyon sötét vidéki vagy ha állandóan ezen a fűtési költségen lovagolsz! Nem linkelgetek neked ,de ha felmész a német oldalakra ott majd látod ,hogy nagyon sok helyen júli 5-tel vége a sulinak. A volt NDK tarományokban jűli 5 és szept 10 között van szünet. Szinte ugyanaz mint Magyarország,Csehország ,Lengyelország. Franciaországban jun 15 - aug 15 szünet. Hollandia 07.21 -09.02. Olaszország június 08 -szept 3.További jó okoskodást és fűtés számla csökkentést.Az agyrémed csak a te agyrémed marad.A Fidesz tisztában van azzal,hogy az általad felvázolt baromságoknak nincs sok értelme és garantált lenne a saját bukása.Mondtam már : menj A bajor tartományban és írasd oda a kölköd ha van egyáltalán.További szép napot.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 16:23:48

@Buchhalter: Mert ugye csak a „vidékiek” lovagolnak a fűtési költségeken te szerencsétlen.Azért hoztam fel Bajorországot példaként,mert Németország legdélibb része te zseni..De Franciaország déli területein is van tanítás még július első hetében..
De továbbra sem vagy képes megindokolni,hogy az általad felhozottak miért mondanak ellent annak,hogy meg lehetne hosszabbítani a hazai tanévet,amelynek számos előnye lenne,amit már leírtam.A délelőtti órákban pedig még nincs olyan meleg.Értelmes vitára képtelen vagy,csak terelgetsz jobbra-balra..

E.T.A. 2019.07.19. 16:26:02

Jómagam is tanár vagyok, de ezt a cikket jobban is meg lehetett volna írni, mert mi van például a határozott munkaszerződéssel felvett tanárokkal, vagy az óraadói státuszban lévőkkel? Ők pl nem igazán pihenhetnek, hacsak nem akarnak éhen halni. Nekik idénymunkát kell keresni addig, amíg újra nem kezdődik a tanév, ja és reménykednek benne, hogy a tankerület újabb egy évre meghosszabbítja a szerződésüket.
A másik amire ki lehetett volna hegyezni ezt a cikket, az a tanárok általános megítélése, ami valljuk be nagyon rossz, az "átlag Bélák" szerint ugyanis mi tanárok csak ne pofázzunk mert tiszta Hawaii az életünk, bezzeg aki napi 12 órát áll a szalag mellett, az panaszkodhat, mert az munka a javából... Pedig ha egyszer az ilyen proli kinyitná a szemét, látná, hogy a tanári munka is van olyan kemény, mint egy fizikai.
Magyarországon az egyik legnagyobb baj, hogy a kormányon lévő politikusok nagy része maga is műveletlen, iskolázatlan, nyelveket nem beszélő proli, akik a szellemi munkát eleve semmibe veszik, a szavazóik pedig csak utánozzák a mintát amit látnak. Ne csodálkozzunk, hogy olyan az ország amilyen.

türüp 2019.07.19. 17:10:26

@Veszéjben a lyogállamiság !: Június 10-én nem csak délután, de délelőtt is osztályprogramok vannak. Ezek vagy pénzbe kerülnek, vagy sima játszóterezések, vagy az iskolában kerülnek megrendezésre. Mindennapos iskolán kívüli programokra egyszerűen nincs lehetőség, már csak a különórák tömkelege és az időjárás miatt se. Ha pedig az iskolában töltjük a délutánok nagy részét, akkor nem spóroltunk a fűtésen. (Egyébként pedig egy rosszul szigetelt épületben télen ha lekapcsolod dél körül a fűtést, akkor másnap reggelre annyira kihűl az iskola, hogy délig fel se melegszik...)
Szóval az ötlet szerintem jó, én még a nyári szünet rövidítésével és üdvözölném, ha rövidebb tanítási napok lennének (általános iskolában tanítok).
De az fix, hogy se a fűtési költségeken nem spórolnánk, se a tanárokat nem lehetne egyesével "szabadságra" küldeni a tanév alatt.

türüp 2019.07.19. 17:12:40

@türüp: (*is üdvözölném... bocsi :) )

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 17:43:34

@türüp: Nem kell kikapcsolni,de hamarabb lehet alacsonyabbra venni.
Hogyha hamarabb van vége a kötelező tanóráknak,a szakkörök is előbbre hozhatók.
Hosszabb távon egyébként az iskolák klimatizálása sem ördögtől való,ha komolyan vesszük a globális felmelegedést, egyre hosszabb nyarak lesznek.Ma már vannak olyan vakolóanyagok,amelyek segítségével klímaberendezés nélkül is megfelelő hőmérséklet hozható létre..

türüp 2019.07.19. 18:33:52

@Veszéjben a lyogállamiság !: Az a tapasztalat, hogy különórák ide vagy oda, a gyerekek 90%-át délután 4 és 5 között viszik el az iskolából, vagy sokakat még később. Így tudják a szülők megoldani. Amíg pedig teli van gyerekkel az iskola, hiába van vége a tanóráknak délben, nem lehet lejjebb venni a fűtést. :)
(Egyébként csodálatos lenne, ha ilyen korszerűsítéssel foglalkoznának a fenntartók. Nálunk többnyire 2 körül veszik lejjebb a fűtést (vagy kikapcsolják, én nem tudom, a lényeg, hogy hidegek a radiátorok....), utána én megfagyok. A gyerekek rohangálnak, ők kevésbé fáznak.)

zizi77 2019.07.19. 18:41:29

@türüp: pont ezt akartam kérdezni, hogy mennyire oldja meg a problémát, ha délben vége a tanításnak, miközben a szülő minimum 4- ig dolgozik? :)

ervin2 2019.07.19. 19:01:46

A téma rendkívül összetett, és érdemes lenne beszélni róla, a gyerek, a szülő, a tanár, a társadalom,, vagy éppen közgazdasági szempontból. Kérdés, hogy a 21. században is ugyanolyan formai körülmények között kell eltölteni tanárnak, diáknak egy tanévet, mint kb.150 éve.!!!! Azóta MINDEN megváltozott, és változik körülöttünk! Csak az osztályok, osztályfőnökkel, meghatározott tantervvel, órákkal, számon kérésekkel érdemjegyekkel maradnak egyre kisebb hatékonysággal. A gyerekeknek hónapokig tartó nyári szünetekkel A szakértőkkel, érdekeltekkel megvitatott, átgondolt fokozatos, változásokkal egyetértenék.

ervin2 2019.07.19. 19:03:57

Konkrétan, rendkívül sajnálom a kollégát, hogy bárhol, bármikor, bármiért UNATKOZIK!

Pop40 2019.07.19. 19:04:29

@rigolya2: Ha tényleg csak ilyen hosszúak, akkor nyilván tárgytalan a kérdés. Mikor suliba jártam, nekünk még két hetes volt a téli, és asszem 1 a tavaszi.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 19:29:39

@türüp: Gondolom kisiskolásokról van szó,kb. mint az ovisok.Egy tízéves gyerek már haza tud menni magától is.
Középiskolában mindenképpen csökkenhetnének a fűtési költségek,hogyha kevesebb óra lenne fűtési időszakban is.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.19. 20:01:39

Összefoglalva.

A tanárok szerint mások lógatják a lábukat.
Mások szerint a tanárok lógatják a lábukat.

win-win helyzet, mindegyik a maga igazát hiszi el.

Viszont az sejteti a valóságot, hogy az elmúlt 10-20 évben az oktatás színvonala a béka segge alá süllyedt, bukunk minden ország és világ szintű iskolai megmérettetésen és a "hiperszuper, zseniális" tanárok keze alól olyan ostoba gyerekek kerülnek a középiskolába, a középiskolából az egyetemekre, az egyetemekről az életbe, hogy elég körülnézni az országban és hibátlanul látható, hogy a nagy számok törvénye alapján nem az alapanyaggal van a gond hanem azokkal az ostobákkal akik tanítják őket. Nem véletlenül tart itt az ország. Azon mindig röhögök, amikor a sok ostoba "tanár" arra hivatkozik, hogy neki fel kell készülnie a másnapi anyagból. Baszodalásan, akkor mit tudsz? Ha én év végén kérdeztem bármit is a tanároktól, oktatóktól, séróból vágta a választ a 2-3 évvel korábbi anyagokból is, nem kellett neki felkészülni, hogy tudja azt ami a szakmája, amiből elvileg diplomája van. Ez nagyjából olyan, mintha a másnapi munkához nekem újra meg kéne tanulni az Ohm törvényt, vagy a csomóponti egyenleteket, mert szükség lesz rá. Szánalmasan ostobák vagytok, aminek az ország issza meg a levét, mert a diplomás képzés nem ér annyit, hogy a diplomás saját vállalkozást tudjon beindítani, a mosogatáson kivül semmire nem jók azok akik a kezetek alól kikerülnek. Tisztelet a kevés kivételnek, de ez százalékosan is max. 1 számjeggyel mérhető mind az oktatói, mind az oktatott oldalon.

türüp 2019.07.19. 20:48:09

@csúti csüngőhasú tolvaj: Ezt most másodjára olvasom tőled: Tényleg ismersz olyan pedagógust, aki a tananyagból készül fel? Nem inkább a tanórára készül fel?

türüp 2019.07.19. 20:49:31

@Veszéjben a lyogállamiság !: Igen, ebben valószínűleg igazad van.

türüp 2019.07.19. 20:53:13

@Pop40: A tavaszi szünet 2 munkanap. A téli 2-3 szokott lenni. Az őszi is 3 kb.
Gyerekkoromból én is többre emlékszem. :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.07.19. 21:46:05

A világ egyik leghosszabb nyári szünete mellett ne feledkezzünk meg az őszi szünetről, a téli szünetről és a tavaszi szünetről se. Persze újabban az extra mennyiségű pótszabadság egy részében már legálisan lehet munkát adni a pedagógusoknak...

efi 2019.07.19. 21:51:49

Na nézzük sorban.
Nyári szünet: van tavaszi, téli és őszi is! És nem kell azzal takarózni, hogy hány munkanap, a tanév hossza fix munkanap, a maradék munkanap: szünet!
Felkészülés: mindenkinek a fantáziájára bízom mennyit készül egy tornatanár vagy egy alsós matek tanár az óráira....
Leterheltség: nagy, mivel szar a rendszer. Megy a sipákolás, hogy mennyi anyag van, de azért van 5 (!) nap igazgató szünet csak úgy, mindenféle projekthetek, az utolsó 2 hétben meg a gyerekeim konkrétan már semmit sem tanultak, gyereknap, kirándulás, XY előadása, szemétszedés, ballagás, minden délelőtt úszás fedőnév alatt strandolás, anyámtyúkja.
A 11 hét nyári szünet teljesen felesleges. A gyerek persze, hogy azt mondja, kell, ő 52-öt mondana, de persze augusztusban már mind unatkozik így is. A tanár szintén azt mondja, majd hülye lenne a jó időben nem otthon heverészni. Nem ezt a 2 csoportot kell nyilván megkérdezni. Vannak más szempontok is. Mondjuk a szülőké, a többi munkavállalóé, a gyerekek leterheltsége. 5 héttel nyugodtan meg lehetne vágni (na persze nem úgy, hogy aztán hozzácsapjuk a másik 3 szünethez), ez legalább 150 óra, ami le tud jönni a többi napból.
Meleg: szerencsére másnak nincs melege. A gyereknek - aki egyébként is rövidnadrág, póló, papucs kombóban ücsörög bent, ellentétben a munkavállalók döntő többségével - is csak addig van, amíg iskola van. Szünetben a 35 fokban a tűző napon sincs.
Fárasztó meló? Valóban az. Ahogy szinte mindegyik másik is. Ki dönti el, melyik a nehezebb? Mindenkinek a sajátja! Mi alapján van a másik 3 millió munkavállaló ledegradálva ilyen téren: ti csak lébecoltok, nektek elég évi 6 hét szabi felkiáltással ?
A tanárok részére is elő kell írni az évi 2000 körüli órát - amibe mindent bele kell számolni - és akinek ez nem tetszik, ugyanazt mondom megfordítva, amit ők nekünk (gyertek kipróbálni): lehet keresni másik állást.

rigolya2 2019.07.19. 22:25:34

@Veszéjben a lyogállamiság !: Az okostáblákat vagy a falra szerelt projektorokat, netán a számítógépeket akarja minden nap elzárni?

Hova, m.rhácska?

rigolya2 2019.07.19. 22:27:52

@Lilli_Csiribiri: Finnországban, Szingapúrban, Dél-Koreában a tanárok az egyik legjobban fizetett alkalmazottak.

rigolya2 2019.07.19. 22:34:35

@Pop40: 2019/20 tanév téli szünete majdnem 2 hét... mondjuk munkanapban alig 4-5 nap!

Érdekes, mi, hogy mindenkinek csak az jut eszébe, hogy mennyit ül otthon a gyerek a szünetekben, de az már nem, hogy ő alig 2-4 nappal kevesebbet a munkaszüneti és ünnepnapok miatt?!

Lady.Bird 2019.07.19. 22:39:09

@csúti csüngőhasú tolvaj: "neki fel kell készülnie a másnapi anyagból"
Nem konkrétan az anyagból kell felkészülnie, azt valóban tudja, hanem abból, hogy a másnapi osztály éppen hol tart, mit kell a másnapi órán venniük, ahhoz milyen segédanyagot kell bevinnie, melyik részt kell a tankönyvből átvenni az óra végéig, kell-e feleltetni, röpdolgozatot íratni, ha igen azt előre el kell készíteni, fénymásolni kell esetleg, ha volt előtte dolgozat, azt ki kell javítani, leosztályozni, beírni az e-naplóba.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.19. 23:08:15

@rigolya2: És egy aki ilyen cuccokat akar lopni,azt egy csukott ablak meg fogja állítani ebben..
A szertárról nem hallottál?Jártál egyáltalán iskolába.?:)

zoldbela 2019.07.19. 23:40:09

Tanár vagyok (és villamosmérnök is).
Azt is tudom, hogy a szomszéd kertje mindig zöldebb. Lehet utána csinálni!
Amikor ostoba megnyilvánulásokkal találkozom, mindig eszembe jut, hogy rám nézve sokkal nagyobb baj lenne, ha mindenki okosabb lenne mint én, mert akkor ... (én lennék a leghülyébb).
Az a jó, ha mindenki nyugodtan kifejtheti a gondolatait (akár helyes, akár nem)!

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.20. 21:47:17

@efi: Én is hasonlóan gondolom,de úgyse meri a kormány megváltoztatni a jelenlegi helyzetet,és lerövidíteni a nyári szünetet.Elképesztő felzúdulás lenne.Az ellenzék pedig azonnal ráharapna ,és indulna a népszavazási hiszti..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.20. 21:47:52

@efi: Én is hasonlóan gondolom,de úgyse meri a kormány megváltoztatni a jelenlegi helyzetet,és lerövidíteni a nyári szünetet.Elképesztő felzúdulás lenne.Az ellenzék pedig azonnal ráharapna ,és indulna a népszavazási hiszti..

rigolya2 2019.07.20. 22:43:49

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ön még nem járt iskolában!

Ön csak trollkodik itt!

Buchhalter 2019.07.21. 09:04:29

@Veszéjben a lyogállamiság !: szinte mindenki elmondta vagy finoman vagy durvábban ,hogy hülye vagy.Te nem fogod fel a saját baromságaidat és az értelmtlen magyar idgene ötleteidet.Szerinted mindenki hülye csak te vagy a zsein a saját fűtési és egyéb mániádban.Szerintem több százezer magyar diák sem díjazná az elgondolásaidat,de hajrá sosem lesz semmi a rémálmaidnól.Vergődj csak továbbra is és írogass.... sok értelme nincs csak a saját időd pazarlása.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.21. 10:52:48

@Buchhalter: Továbbra sem vagy képes értelmes ellenérveket felhozni te szerencsétlen hülye,ezért személyeskedsz,terelsz.Arra nem tanítottak neg a szüleid,tanáraid,hogy hogyan kell értelmen vitatkozni.Tulajdonképpen sajnállak..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.21. 11:02:03

@rigolya2: Te tényleg nem hallottál a szertárról?Te tényleg azt hiszed,hogy egy csukott ablak meggátol egy bandát abban,hogy kenyúlják a projektokat meg az okostáblákat? Te tényleg ennyire sötét vagy?
süti beállítások módosítása